Postupak naknade štete posle udesa
Kako mnogi učesnici saobraćajnih nezgoda, iz neznanja, ostaju bez mogućnosti veće naplate, neophodno je angažovati stručne osobe koje znaju i mogu obezbediti maksimalnu naplatu štete na najbolji mogući naćin za vas.
Najveći broj saobraćajnih nezgoda dogodi se za vreme godišnjih odmora, a prema podacima MUP avgust je na prvom mestu po broju stradalih. U slučaju nezgode najvažnije je reagovati pravilno i tako sprečiti naknadne neželjene posledice udesa i olakšati proceduru naplate štete. Najvažnije je obezbediti lice mesta što znači da vozač treba da postavi trokut na bezbednoj udaljenosti, skloni putnike iz vozila i obuče svetlosni prsluk.
- Da li i kada treba zvati policiju da izvrši uviđaj?
Policiju treba zvati da izvrši uviđaj i sačini Zapisnik ako u nezgodi ima povređenih ili ako je u pitanju velika materijalna šteta. Ako je evidentno da se radi o manjoj materijalnoj šteti, građani nisu obavezni da zovu policiju, već da popune Evropski izveštaj. Do dolaska policije, vozači treba sami da obezbede dokaze koji su potrebni za naknadu štete, što znači da fotografišu mesto nezgode, štetu na vozilu i položaj učesnika nezgode, kao i da razmene lične i podatke o vozilu i osiguranju sa drugim učesnikom.
- Kako preuzeti Zapisnik MUP i kome se podnosi zahtev za naknadu štete?
Zapisnik MUP-a o sabraćajnoj nezgodi se elektronskim putem postavlja na server UOS i od tog trenutka je Zapisnik dostupan svim osiguravačima čiji su osiguranici učestvovali u nezgodi. Time je ubrzana procedura naknade štete, oštećenima Zapisnik nije potreban niti moraju više da ga plaćaju. Potrebna je samo informacija o osiguravajućem društvu koje isplaćuje naknadu štete, što možete saznati ili na licu mesta, od vozača tog vozila ili policajca. Štetu isplaćuje društvo za osiguranje čiju polisu poseduje štetnik. Ovakav princip distribucije Zapisnika MUP važi za nezgode sa materijalnom štetom. Ako u sudaru ima povređenih, pokreće se krivični postupak protiv krivca i tada se Zapisnik o uviđaju zahteva od tužilaštva.
- Ako oštećeni građani ipak žele da preuzmu Zapisnik o uviđaju nezgode, kome se javljaju?
Oštećeni imaju pravo da prilikom podnošenja odštetnog zahteva osiguravaču koji treba da im isplati štetu, zahtevaju i dobiju Izveštaj o saobraćajnoj nezgodi, skicu lica mesta i fotodokumentaciju. Dokumenta se izdaju u kratkom roku, ali se, zbog zaštite ličnih podataka, izdaju bez podataka o drugim učesnicima nezgode. Ukoliko u nezgodi ima povređenih i ako je u pitanju krivično delo, po Zapisnik MUP se ide u nadležno tužilaštvo.
Postupak naplate štete:
- utvrđivanje prava da li ima pravnog osnova za naknadu štete
- rekonstrukcija celog štetnog događaja uz svestrano i sveobuhvatno sagledavanje svih uzroka koji su prethodili i doprineli Vašem štetnom događaju
- angažovanje veštaka koji utvrđuje koliki je iznos štete.
- podnošenja odštetnog zahteva osiguravajućem društvu, sa potrebnom dokumentacijom i dokazima, na koji je ono u obavezi da odgovori najkasnije u roku od 90 dana od dana podnošenja zahteva za nematerijalnu štetu odnosno u roku od 45 dana za materijalnu štetu.
- Odštetnim zahtevom pored naknade štete nastale na vozilu, oštećeni u zavisnosti od okolnosti može zahtevati i naknadu troškova lečenja, izgubljene zarade za vreme privremene sprečenosti za rad, troškove tuđe nege i pomoći, troškove sahrane i ostale troškove prouzrokovane saobraćajnom nezgodom
- Od dokaza trebalo bi priložiti zapisnik nadležnog organa MUP-a o izvršenom uviđaju saobraćajne nesreće, nalaze lekara, izjave svedoka, zapisnik o oštećenju vozila, fotografije oštećenog vozila, i svu prikupljenu dokumentaciju kojom se dokazuje pričinjena šteta.
- pokretanje postupka za naplatu štete.
- u slučaju da se ne naplati traženi iznos štete u vansudskom postupku, pokreće se sudski postupak u cilju naplate adekvatnog iznosa štete.
- realizacijom odštetnog zahteva i uplatom od strane osiguranja, garantnog fonda ili štetnika Vi pokrivate naše troškove poslovanja i isplaćujete ugovorenu nagradu.
Oštećeni ima pravo da prihvati ponuđenu naknadu od osiguravajućeg društva za nesporni deo štete, čime ne gubi pravo na potraživanje spornog dela naknade.
Mi posredujemo u ostvarivanju Vaših prava na pravednu naknadu štete koju ste pretrpeli i u dogovoru sa Vama realizuje kompletan proces administrativnih poslova i finansiranja troškova veštačenja i taksi. Angažujte nas i obezbedite sebi maksimalnu naplatu štete.